Sve tvrtke, bez obzira na veličinu i djelatnost kojom se bave, imaju mogućnost i trebaju pisati poslovni blog. Zašto, pitate se? Zato što je blog glavni dio content ili sadržajnog marketinga kako ga još nazivamo, a sadržaj je sve! Možda vam sve ovo napisano nema nikakvog smisla, ali bez brige, u nastavku će vam sve postati kristalno jasno.
Sadržaj
Što je poslovni blog
Najprije da razjasnimo što je poslovni blog. Blog je web stranica koja se koristi za objavljivanje različitih članaka usko vezanih uz temu, odnosno djelatnost kojom se bavimo. Sadržaj je različit, od tutorijala, informiranja i educiranja čitatelja, do promoviranja proizvoda i usluga i sličnog sadržaja. Pisanje poslovnog bloga može imati višestruke koristi za vaše poslovanje, uključujući bolje pozicioniranje na Googleu, više prometa na web stranicu, kvalitetniji odnos s klijentima i još mnogo toga.
Zašto pisati poslovni blog
Vratimo se, nakratko, na početak priče o content marketingu. Content marketing je marketinška strategija koja se bazira na stvaranju zanimljivog i poučnog sadržaja umjesto čistog oglašavanja proizvoda ili usluga koje tvrtka nudi. Na taj način privlači i zadržava pažnju publike, što rezultira povećanjem vjerojatnosti za kupovinu. Umjesto “suhog” promoviranja proizvoda ili usluge, kroz content marketing u obliku pisanja poslovnog bloga, možemo opisati što kupac dobiva ovom uslugom, naglasiti njene prednosti te tako izgraditi povjerenje kod kupca.
U nastavku ćemo navesti glavne prednosti ove marketinške strategije.
1. Optimizacija web stranice (SEO)
Redovitim stvaranjem i objavljivanjem relevantnog sadržaja za korisnike, možemo postići bolje pozicioniranje na Googleu. Što znači relevantan sadržaj? Jednostavno rečeno – to je sadržaj koji daje odgovore na pitanja koja korisnici upisuju u tražilicu.
Primjer 1:
Dvije tvrtke se bave istom djelatnosti – prodajom rabljenih automobila i obje imaju svoju web stranicu.
Tvrtka A na svojoj stranici ima opise automobila i cijene za iste.
Tvrtka B, osim tehničkih podataka o automobilima, ima i poslovni blog u kojem donosi zanimljiv sadržaj iz svijeta autoindustrije, recenzije o pojedinim automobilima i slično.
Pretpostavljate koja će tvrtka imati bolju vidljivost i poziciju na Googleu? To je, naravno, tvrtka B.
Osim toga, sa svakim novim blogom kreira se nova stranica što pomaže boljem SEO-u.
Za optimizaciju web stranice i samog poslovnog bloga potrebno je u tekst uključiti ključne riječi. Više o tome što je SEO optimizacija možete pročitati ovdje.
Ključne riječi
Ključne riječi su riječi ili pojmovi koje korisnici pretražuju na Googlu, a koje su povezane s djelatnošću kojom se bavimo. Primjerice, ako se bavimo iznajmljivanjem apartmana ili kuća za odmor, ključne riječi bi mogle biti “apartmani”, “privatni smještaj”, “kuće za odmor” i slično.
Kako bi se web stranica bolje pozicionirala u rezultatima pretraživanja, bitno je poznavati navike korisnika i pojmove koje korisnici unose u tražilicu. Alati poput Google Keyword Planner-a, Semrush-a i Ahrefs-a mogu pomoći u istraživanju ključnih riječi.
Međutim, ključne riječi treba prirodno uključiti u tekst, a ne ih samo gomilati u tekstu kako bi se ispunila kvota. Prekomjerno korištenje ključnih riječi na stranici može dovesti do kažnjavanja stranice od strane Google-a. Pisanje poslovnog bloga pruža odličnu priliku za prirodno uključivanje ključnih riječi u tekst.
2. Povećanje prometa na web stranicu
:Optimizirani sadržaj na web stranici može rezultirati boljom vidljivošću na Googleu, što potencijalno vodi većem prometu na stranici. Kroz blog objave, tvrtka može pružiti vrijedne informacije i savjete klijentima te graditi autoritet u svojoj industriji.
Web stranice koje imaju blog objave mogu privući više prometa u prosjeku za 50% za razliku od onih koje nemaju. Povećanje prometa može imati pozitivan utjecaj na prodaju, ali je važno napomenuti da postoji više čimbenika koji utječu na prodaju, uključujući i kvalitetu proizvoda/usluga, cijene i drugo.
3. Stvaranje sadržaja za društvene mreže
Poslovni blog je odličan sadržaj za dijeljenje na društvenim mrežama. Nakon što objavite novi blog, jednostavno podijelite poveznicu na svojoj Facebook stranici ili Instagram profilu.
Na taj način privući ćete nove čitatelje, poboljšati angažman i dovesti nove posjetitelje na svoju web stranicu. Uvijek uključite poziv na akciju (CTA) kako bi potaknuli svoje pratitelje da kliknu na link i pročitaju vaš blog.
4. Građenje povjerenja u tvrtku i brend
Redovito pisanje pokazuje predanost poslu i to će stvoriti povjerenje kod čitatelja. Ako s njima dijelite sadržaj koji opisuje probleme i izazove s kojima se vaši kupci susreću, te dijelite korisne informacije, tada pokazujete svoje stručno znanje i da vam je stalo do vaših kupaca.
O čemu pisati u blogu
Teme za pisanje bloga mogu biti različite – od tutorijala, rješavanja izazova/problem s kojima se korisnici susreću, korisnih informacija, planova tvrtke i mnogo toga. Važno je da tema bude relevantna za djelatnost kojom se bavite. Tako će građevinska tvrtka pisati o cijenama materijala, proračunima za gradnju obiteljske kuće i slično, dok kozmetički salon može obrađivati teme poput recenzija određenih proizvoda, noviteta u kozmetici i ostalih povezanih tema.
Kako pisati blog za tvrtku
Neke tvrtke za pisanje bloga unajmljuju agenciju poput naše, druge se uhvate s tim same.
Ako ste odlučili sami pisati blog za svoju tvrtku, obratite pažnju na sljedeće.
- Sadržaj treba biti napisan jasnim i razumljivim jezikom prilagođenim vašoj ciljnoj publici.
- Optimizirajte naslov bloga i uključite ključne riječi za vašu djelatnost.
- Napišite meta opis u kojem ćete također uključiti ključne riječi.
- Pripazite na pravopisne greške.
Slobodno se poslužite relevantnim izvorima na internetu. Ne u smislu da prepisujete tuđe blog objave, nego za šire istraživanje teme. I budite dosljedni. Rezultate možda nećete vidjeti odmah, ali ćete ih zasigurno kroz neko vrijeme vidjeti.
Ako nemate vremena za pisanje bloga, slobodno nas kontaktirajte.