Optimizacija za Google nije (samo) za Google. Radi se za vaše kupce.
Kad netko čuje riječ “SEO” ili “optimizacija”, većina odmah pomisli:
aha, to je ono nešto za Google. Neke ključne riječi, neka tehnikalija, nešto da vas “pogura gore”.
I da, ima toga.
Ali ono što mnogi zaborave jest to da Google gura gore stranice koje ljudi vole.
Koje su korisne. Jasne. Brze. Jednostavne.
Stranice na kojima se ljudi snađu, dobiju informaciju ili kupe što su tražili bez živciranja.
Znači, kad radimo SEO, mi to ne radimo samo zbog Googlea.
Radimo to zato da vaš kupac na vašoj stranici zna gdje je došao, što nudite, zašto mu to treba i kako da dođe do vas.
Google to samo prepoznaje. I kaže:
“Okej, ova stranica pomaže ljudima. Idemo je prikazivati češće.”
I to je cijela umjetnost.
Google ne voli savršene stranice nego one koje su korisne
Jedna od najvećih zabluda koje često čujemo je:
“Moram napraviti stranicu koja izgleda moderno i fensi. To će Google sigurno voljeti.”
Istina je da Google baš ne zanima vaš dizajn.
Njemu nije važno jel’ stranica ima animacije, skrolanje na 5 slidera ili video koji se automatski pokrene.
On “gleda” samo jedno:
Je li korisna?
Znači, ako imate jednostavnu stranicu koja jasno kaže tko ste, što nudite, gdje se nalazite i kako vam se osoba može javiti i to brzo učitava, sve se lako nađe, Google će vas radije prikazati nego nekoga tko ima skup dizajn, ali korisnik ne zna gdje kliknuti.
Na primjer:
Bolje će proći obična stranica koja odmah kaže “Popravak perilica rublja Zagreb – nazovite nas”
nego stranica koja je plaćena 2.000 €, ali nigdje ne piše ni cijena ni broj telefona.
Web shop koji jednostavno prikazuje proizvode, ima recenzije i jasan “dodaj u košaricu”
bolje će proći od onoga gdje sve svjetluca, ali se kupac izgubi na trećem kliku.
Za korisnike, a samim time i za Google, važnije je da stranica riješi problem nego da “ostavi dojam”.
Zato kod SEO-a uvijek krećemo od pitanja:
- Što vaši kupci žele znati?
- Kako da to brzo nađu?
- I kako da se ne pogube?
Kad to posložimo, Google će to prepoznati.
I nagraditi vas baš zato jer pomažete ljudima.
Zašto je to važno i za vas, a ne samo za Google?
Ok, sad znamo da Google voli korisne stranice.
Ali zašto je to važno baš vama?
Zato što kada optimizirate svoju stranicu tako da bude jasna, brza i korisna, korist od toga ne ide samo Googleu.
Korist ide vama.
Evo kako to izgleda u praksi:
– Ljudi se duže zadržavaju na stranici, što znači da ih zanima to što nudite.
– Veća je šansa da će kliknuti, pročitati, naručiti ili poslati upit.
– I ako sve brzo pronađu, neće otići konkurenciji.
Jednostavno rečeno, kad posložimo stranicu da se svi na njoj snađu, i vi imate više posla.
A nije to “samo neka priča”.
Ako se netko zadrži na stranici 30 sekundi više, to je dovoljno da klikne na kontakt.
Ako se netko ne iznervira i ne zatvori tab jer ne može naći cijenu, vjerojatnije je da će vas nazvati.
Zato SEO nije samo “da vas Google voli”.
To je alat da vas kupac lakše pronađe i brže odluči da ste vi pravi izbor.
I to se vidi. U posjetama. U upitima. U zaradi.
Ne pišemo sadržaj zbog Googlea. Pišemo ga zbog ljudi.
Jedna od najvećih pogrešaka u SEO-u je pisanje sadržaja samo da bi “imali nešto za Google”.
Pa se tu ubacuju ključne riječi, broje riječi, piše “članak radi članka”, a korisnik na kraju ode jer nije dobio ništa korisno.
Mi na to gledamo drugačije.
Sadržaj treba odgovoriti na stvarna pitanja stvarnih ljudi.
To znači: ako netko gugla i traži “kako znati trebam li novi bojler”, onda mu treba jasno, ljudski objasniti, a ne blog sadržaj napisan za profesora strojarskog fakulteta.
Google sve više prepoznaje taj “ljudski pristup”.
Zato i rangira stranice koje su napisane za korisnika, a ne samo za algoritam.
Kad sadržaj pogodi pravo pitanje i da koristan odgovor
– korisnik ostaje na stranici
– vjeruje vam više
– i lakše se odluči na suradnju ili kupnju
Zato je dio SEO strategije uvijek:
➡️ koje probleme vaši kupci imaju?
➡️ što im nije jasno?
➡️ što im možete objasniti bolje od konkurencije?
I kad to stavite na svoju stranicu, dobit ćete i bolju poziciju na Googleu i čovjeka koji ostaje, čita i možda odmah postaje vaš kupac.
Zaključak: optimizirajte za ljude. Google će to znati cijeniti
Ako optimizirate stranicu samo da “udovoljite Googleu”, velika je šansa da ćete izgubiti ono najvažnije, ljude.
A ako izgubite korisnika, džaba vam i prva pozicija.
S druge strane, kada sve što radite na webu radite s korisnikom na umu: kad je sadržaj jasan, kad se stranica brzo učitava, kad se ljudi mogu snaći i razumiju što nudite, Google to vidi.
I onda vas nagradi boljom pozicijom.
Ne zato što ste ga “prevarili”, nego zato što radite dobru stranicu za ljude.
I još nešto.
Ako pokušate “na silu” ubaciti gomilu ključnih riječi, ponavljanja i sadržaja koji je napisan samo da bi bolje rangirao, Google to prepoznaje.
Takve stranice mogu biti i kažnjene padom u rezultatima ili potpunim ispadanjem iz pretrage.
To se zove preoptimizacija i više šteti nego koristi.
Zato…
Radite za ljude. Pišite za njih. Optimizirajte s njima na umu.
Google će to itekako znati prepoznati.