Content marketing ili sadržajni marketing je nezaobilazan u današnjem modernom marketingu.
Content is King
Bill Gates
Što je to uopće content marketing? Ovaj pojam odnosi se na stvaranje i dijeljenje relevantnog i zanimljivog sadržaja koji će privući i zadržati vašu ciljanu publiku. Sadržaj može biti u različitim formama poput pisanja bloga na web stranici, objave na društvenim mrežama, podcasta, e-knjige i slično – sve ono što daje vrijednost vašoj ciljnoj publici.
Sadržaj
Koje su prednosti content marketinga
Content marketing ima bezbroj prednosti koje mogu doprinijeti ukupnom poslovanju. Ovo su neke od njih:
- Povećanje prometa na web stranici: Opet se treba vratiti na osnove o tome kako Google rangira stranice. Uzmimo naprimjer da ste mali obrt ili tvrtka koja pruža građevinske usluge. Na vašoj web stranici opisano je tko ste, koje usluge pružate, način za kontakt i eventualno neka galerija slika ili portfolio. To tražilicama-u nije dovoljno. Odnosno, takvih tvrtki ili obrta je previše da bi svi stali na prvu stranicu Google-a. Ali, ako dodamo content marketing, naprimjer u obliku bloga u kojem ćete pisati na temu građevinarstva poput savjeta kako nešto izgraditi, neke zanimljivosti ili činjenice iz tog područja. Pa ste u taj sadržaj uključili ključne riječi, e, onda vi proizvodite kvalitetan sadržaj koji je relevantan i koristan posjetiteljima i bit ćete vidljiviji na Google-u. Samim time što ste vidljiviji, dobit ćete veći promet na stranicu i povećati svoju prodaju.
- Brendiranje: Ako stvarate kvalitetan sadržaj, postajete autoritet u svom području djelovanja, privlačite više korisnika, više ljudi koji vas prate jer ono što im nudite ima vrijednost za njih a posljedično će imati vrijednost i za vas.
- Angažman pratitelja: Ako je vaš sadržaj zanimljiv i potiče korisnike na angažiranje u smislu komentara i dijeljenja vašeg sadržaja, povećava se mogućnost da te korisnike pretvorite u kupce a zatim i u vjerne kupce koji će postati vaši vjerni ambasadori.
- Cijena: Ako uzmemo u obzir cijene klasičnog marketinga, content marketingom možete postići jako puno za jako malo novaca.
Kao i za sve drugo, treba pripremiti marketinšku strategiju kako bi se postigao željeni cilj.
Strategija za content marketing
Pronaći ciljnu publiku
Pronaći ciljnu publiku za svoj sadržaj je izuzetno bitno i treba puno strpljenja. Bez obzira na to koliko kvalitetan sadržaj bio koji pružate, ako to nije publika koju zanima, niste napravili ništa. Ovo su neki od koraka koji vam mogu pomoći.
- Razmislite o tome što nudite. Koje su prednosti vašeg proizvoda ili usluge?
- Razmislite o tome kome taj proizvod treba, koje je vaše ciljno područje? Tko su ljudi koji bi kupovali vaš proizvod, što ih zanima, koje kanale koriste.
- Kad ste pronašli ciljnu publiku, komunicirajte s njima, pružite im relevantan sadržaj kako biste zadržali njihovu pozornost.
Content marketing plan
Kad ste pronašli ciljnu publiku, napravite plan sadržaja koji ćete objavljivati. Što ćete objavljivati, koju vrstu sadržaja, koliko često ćete objavljivati i koji su kanali koji ćete koristiti.
Optimizirajte sadržaj za tražilice
Nije dovoljno samo napisati kartice i kartice teksta. Istražite ključne riječi koje korisnici unose kad pretražuju proizvode ili usluge koje pružate i uključite ih u sadržaj. Postavite meta description, uključite fotografije s alt opisom i pobrinite se da je vaša stranica mobile friendly.
Promovirajte sadržaj
Povećajte promet na web stranici promoviranjem sadržaja na društvenim mrežama, putem e-maila i plaćenim oglasima kako bi dosegnuli što veći broj ljudi.
Mjerite rezultate
Mjerite rezultate poput prometa na web stranici, angažmana na društvenim mrežama i konverzijama koje ste ostvarili. Dobiveni rezultat iskoristite kako biste poboljšali svoju strategiju i stvorili kvalitetniji sadržaj.
Sadržajni marketing u direktnoj prodaji
Ono što vaš proizvod ili uslugu može izdvojiti od konkurencije jest content marketing kod opisa proizvoda. Opis proizvoda treba biti jedinstven i originalan e ne samo copy paste specifikacija proizvoda.
Budite kreativni, naglasite prednosti proizvoda, korist koju će kupac dobiti – ispričajte priču oko njega.
Na taj način privući ćete pažnju i potaknuti kupca na akciju.
Zaključak
Content marketing je moćan alat za širenje vašeg posla, povećanje vidljivosti na Google-u, privlačenje i zadržavanje novih kupaca i rast organskog neplaćenog prometa prema vašoj web stranici.
Ako vam kreativno pisanje baš i ne ide, kontaktirajte nas i mi ćemo se pobrinuti za to.