Ako ste poduzetnik, važno je znati što je internet marketing i kako ga možete iskoristiti za rast vašeg poslovanja. Internet marketing je kao virtualna tržnica. Zamislite to kao veliku online tržnicu gdje ljudi i tvrtke oglašavaju i prodaju svoje proizvode i usluge. Baš kao što na običnoj tržnici ljudi šetaju od štanda do štanda tražeći ono što im treba, na internetu pregledavaju različite web stranice i društvene mreže u potrazi za stvarima koje žele kupiti.
Sadržaj
Što je internet marketing
Internet marketing, također poznat kao online marketing ili digitalni marketing, je širok pojam koji obuhvaća sve načine promocije i oglašavanja proizvoda ili usluga putem interneta. Ovo uključuje različite strategije i alate za privlačenje kupaca i prodaju proizvoda ili usluga online.
S razvojem tehnologije i sve većim brojem ljudi koji koriste internet, internet marketing rapidno raste.
Osnovne razlike između internet marketinga i tradicionalnog marketinga
Doseg reklame
Tradicionalni marketing, poput plakata ili letaka, obično doseže ljude u lokalnoj zajednici. Na primjer, vlasnik restorana postavi plakat u svom gradu, i taj oglas vide samo prolaznici. S druge strane, internet marketing omogućuje da taj isti vlasnik oglasi svoj restoran ljudima iz cijelog svijeta. Na primjer, može postaviti oglas na Facebooku koji će vidjeti ljudi koji planiraju posjetiti taj grad. Ovo povećava doseg, a time i mogućnost privlačenja novih kupaca.
Interakcija s kupcima
Kod tradicionalnog marketinga, komunikacija je uglavnom jednosmjerna – tvrtka šalje poruku, ali ne dobiva povratne informacije odmah. Na primjer, frizerski salon može staviti reklamu u lokalni časopis, ali ne zna što ljudi misle o njoj dok ne dođu u salon. S internet marketingom, komunikacija je dvosmjerna. Vlasnik može postaviti slike svojih radova na društvene mreže, poput Instagrama ili Facebooka, a ljudi mogu odmah komentirati, lajkati i postavljati pitanja.
Ciljanje publike
Tradicionalni marketing često pogađa široku publiku bez obzira na njihov interes. Na primjer, teretana dijeli letke po kvartu, ali ne zna jesu li ljudi zainteresirani za vježbanje ili ne. Internet marketing omogućuje precizno ciljanje. Teretana može koristiti Google oglase kako bi prikazala oglase samo ljudima koji traže savjete za vježbanje ili koji su nedavno posjetili stranice o fitnessu. Ovo ciljanje osigurava da oglase vide ljudi koji su vjerojatno zainteresirani, što povećava šanse za privlačenje novih članova.
Troškovi oglašavanja
Na primjer, lokalna trgovina građevinskim materijalom mora platiti veliku svotu novca za emitiranje reklame na lokalnoj radio stanici, i to samo jednom. Internet marketing omogućuje kontrolu nad troškovima. Vlasnik trgovine može postaviti Google ili Facebook oglase s niskim dnevnim budžetom i lako pratiti koliko troši i kakav učinak ima.
Praćenje učinkovitosti oglašavanja
Kod tradicionalnog marketinga, teško je točno znati koliko je ljudi vidjelo oglas i koliko ih je došlo u trgovinu zbog toga. Na primjer, trgovina koja emitira reklamu na radiju ne može znati koliko je slušatelja došlo u trgovinu. S internet marketingom možete precizno pratiti učinak oglasa. Možete vidjeti koliko je ljudi vidjelo oglas, koliko ih je kliknulo na njega i čak koliko ih je obavilo kupovinu.
Brzina i prilagođavanje situaciji
Tradicionalni marketing je sporiji i teško je mijenjati kampanje jednom kad su pokrenute. Na primjer, trgovina odjećom postavi oglas u lokalnim novinama, ali ako odluče promijeniti promociju, moraju čekati do sljedećeg izdanja. S internet marketingom, promjene možete napraviti odmah. Ako želite promijeniti cijene, tekst oglasa ili sliku, to možete učiniti u nekoliko klikova, a promjene će se odmah prikazati.
Kako internet marketing može koristiti malom poduzetniku
Kao poduzetnik, razumijevanje važnosti internet marketinga nije samo korisno, već i neophodno. Većina ljudi danas koristi internet za traženje informacija, kupovinu, zabavu i komunikaciju. Ako vaš posao nije prisutan online, gubite priliku da se povežete s ogromnom publikom.
Vaši konkurenti već koriste internet za promociju svojih proizvoda ili usluga. Da biste bili konkurentni, morate koristiti internet marketing kako biste povećali svoju vidljivost i privukli pažnju potencijalnih kupaca. U usporedbi s tradicionalnim metodama marketinga, internet marketing često zahtijeva manje financijskih sredstava. To omogućuje malim poduzetnicima da se natječu s većim tvrtkama s ograničenim budžetima.
Internet marketing pruža mnoštvo alata koji mogu zadovoljiti različite potrebe vašeg poslovanja. U današnje vrijeme, svijet poslovanja se okreće oko interneta.
Web stranica
Web stranica je kao temelj vašeg internet marketinga. To je mjesto gdje ljudi mogu saznati sve o vašem poslu, proizvodima ili uslugama. Dobra web stranica treba biti pregledna, laka za navigaciju i optimizirana za tražilice (SEO), kako bi ljudi lako mogli pronaći vas i vaše proizvode.
Društvene mreže
Koristiti društvene mreže u internet marketingu je kao sudjelovati na društvenom događanju. Platforme poput Facebooka, Instagrama i LinkedIna omogućavaju vam da izgradite zajednicu oko vašeg branda. Možete komunicirati direktno s vašim klijentima, dijeliti novosti i promovirati proizvode na interaktivan način.
SEO
SEO ili optimizacija za tražilice, je kao stvaranje putokaza koji vode ljude do vaše web stranice. Korištenjem ključnih riječi i drugih SEO strategija, vaša web stranica može se rangirati više u rezultatima pretraživanja, što vam pomaže da privučete više posjetitelja.
E-mail marketing
E-mail marketing je kao slanje personaliziranih pisama vašim klijentima. Ovo je sjajan način da ostanete u kontaktu s vašim klijentima, šaljete im ažuriranja, ekskluzivne ponude i korisne informacije. Redovito kontaktiranje putem e-pošte može ojačati odnos s klijentima i potaknuti lojalnost.
Plaćeni oglasi
Umjesto da čekate da vas ljudi pronađu, plaćate da se vaš oglas pojavi tamo gdje ga potencijalni kupci mogu vidjeti. To uključuje oglase na tražilicama poput Googlea (poznato kao PPC – plaćanje po kliku) i oglase na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama.
Content marketing
Content marketing je kao pisanje i dijeljenje vaše priče. Stvaranjem vrijednog sadržaja poput blogova, videa i infografika, možete privući pažnju, educirati vaše klijente i izgraditi autoritet u vašoj industriji.
Zaključak
Internet marketing je suvremeni pristup promociji poslovanja u digitalnom svijetu. U svojoj srži, on kombinira različite online strategije i alate kako bi se povećala vidljivost, privukli potencijalni kupci i potaknuo rast poslovanja.
Sa svojom sposobnošću da se brzo prilagodi i odgovori na promjene na tržištu, internet marketing nije samo opcija, već nužnost za svakog modernog poduzetnika koji želi ostati relevantan i uspješan u dinamičnom digitalnom okruženju.