Call to action omogućuje da se potencijalni klijenti potaknu na konkretnu radnju koja vodi prema konverziji, odnosno, ostvarenju cilja kampanje. Taj cilj može biti bilo što, od kupnje proizvoda ili usluge, prijave na newsletter, preuzimanja sadržaja, pa sve do neke druge radnje koja je važna za uspješnost kampanje. U ovom blogu, saznat ćemo zašto je poziv na akciju važan, kako se oblikuje, gdje ga najčešće nalazimo te kako napraviti uspješan poziv na akciju.
Sadržaj
Zašto je Call To Action važan
Svrha poziva na akciju (CTA) u digitalnom marketingu je da se potakne posjetitelj ili korisnik da izvrši neku radnju koja će voditi prema konverziji. Bez njega, posjetitelji bi mogli samo pregledavati i čitati sadržaj ili informacije, a ne poduzimati konkretne radnje koje su cilj kampanje.
Pozivom na akciju motiviramo ljude da se prijave za događaj, podijele sadržaj s drugima, ostave komentar, kupe proizvod ili uslugu ili drugu željenu radnju.
7 pravila kod kreiranja CTA
Postoji nekoliko pravila koja se mogu primijeniti na pozive na akciju:
- Jasno definirajte što želite da korisnik učini: Vaš Call To Action treba biti jasan i precizno definiran tako da korisnik zna što se očekuje od njih. Isto tako, jako je važno da stavite jedan poziv po objavi da ne bi izazvalo konfuziju kod korisnika.
- Upotrijebite jake fraze: Koristite jake riječi koje će potaknuti korisnika na akciju. Na primjer, riječi poput “Prijavi se”, “Kupi sada”, “Saznaj više”.
- Ponudite vrijednost: Korisnici su skloniji poduzimanju akcije ako se osjećaju kao da će dobiti neku vrijednost od toga. Dakle, ponudite neku vrstu nagrade ili poticaja koji će motivirati korisnika na akciju.
- Postavite ograničenja: Koristite ograničenja poput vremenskog okvira ili ograničenog broja mjesta kako biste korisnika potaknuli na brzu akciju. Primjer: “Akcija traje još samo 3 dana”, “Samo još tri slobodna mjesta”.
- Upotrijebite vizualne elemente: Upotrijebite vizualne elemente poput boja, fontova i gumba kako biste privukli pozornost korisnika i potaknuli ih na akciju.
- Otklonite rizik: Naprimjer: “Probaj besplatno”, “Registriraj se besplatno”,”Besplatan povrat u roku od 14 dana”.
- Testirajte i optimizirajte: Testirajte različite pozive na akciju i optimizirajte ih kako biste povećali njihovu učinkovitost i postigli bolje rezultate.
Ukratko, Call to Action treba biti jasan, poticajan, vrijedan i vizualno privlačan kako bi se potaknula željena akcija korisnika.
Gdje postaviti poziv na akciju
Mjesto na kojem se postavlja ovisi o vrsti sadržaja i cilju koji se želi postići, ali postoje neka općenita pravila o tome gdje bi poziv na akciju trebao biti smješten.
Općenito bi trebao biti postavljen na vidljivom mjestu, kako bi korisnik lako primijetio i razumio što se od njega očekuje. U većini slučajeva bi trebao biti smješten na vrhu ili dnu stranice, ili u bočnom stupcu (sidebar) na web stranici. Također trebao biti uočljiv u dizajnu, primjerice, velikim fontom, svijetlim bojama i kontrastom u odnosu na ostatak sadržaja.
Ako se radi o objavi na društvenim mrežama ili e-mail kampanji, trebao bi biti postavljen na kraju teksta ili u samom tekstu kao link.
Treba paziti na to da Call To Action bude relevantan sadržaju ispod kojeg se nalazi. Primjerice, ako se radi o oglasu u kojem se promovira određeni proizvod ili usluga, neka poziv na akciju glasi: “Kupi sad”, “Saznaj više” umjesto “Prijavite se na naš newsletter” i slično.
Konverzija kod CTA
Konverzija se odnosni na postotak korisnika koji su izvršili željenu akciju, poput kupnje proizvoda, pretplate na newsletter ili slanja upita. To je važan pokazatelj učinkovitosti marketinške poruke ili web stranice.
Visoka stopa konverzije znači da je oglas ili web stranica uspješno uvjerila korisnika da izvrši željenu akciju.
Niska stopa konverzije može ukazivati na problem kao što su nejasan poziv na akciju, nedostatak povjerenja korisnika, nedostatak relevantne ponude ili loš dizajn, ako se radi o web stranici.
Zaključak
Bez jasnog CTA, korisnici će biti pasivni i neće poduzeti nikakvu radnju čak iako su zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu. Optimizirajte svoj poziv na akciju i mjerite rezultate konverzije kako biste povećali učinkovitost marketinške kampanje.
Ako trebate pomoć kod kreiranja marketinških kampanja, javite nam se.