Facebook Leads oglasi su plaćeni oglasi koji se koriste na Facebooku kako bi se generirali novi potencijalni klijenti. Pa kako do klijenata? U ovom blogu objasnit ćemo što su Facebook Leads oglasi i kako mogu pomoći vašoj tvrtki da pronađu nove klijente i poveća prodaju.
Sadržaj
Što je lead?
Lead je osoba koja je izrazila zanimanje za kupnju vašeg proizvoda ili usluge ostavivši svoje kontakt podatke kako biste ih mogli povratno kontaktirati. Sjajno, zar ne?
Generiranje leadova
Generiranje leadova je kampanja koju koristimo kako bismo prikupili podatke potencijalnih klijenata. Leadovi na Facebooku se generiraju putem Facebook Leads oglasa u kojima se koriste pripremljeni obrasci u koje onda korisnici unose svoje kontakt podatke, nakon što su izrazili interesovanje za vaš proizvod ili uslugu.
Kada korisnik klikne na vaš Facebook Lead oglas, otvara se formular u kojem se traže kontakt podaci poput imena, e-mail adrese, broja telefona i drugih informacija koje ste postavili unaprijed.
Nakon što korisnik ispuni potrebne informacije, ti se podaci pohranjuju kako biste ih mogli povratno kontaktirati te im slati personalizirane ponude i slično.
Zašto koristiti Facebook Leads oglase
Bez puno filozofije – jer generiraju potencijalne kupce koje ćete pretvoriti u nove klijente i povećati prodaju
5 glavnih razloga za korištenje
Postoji nekoliko razloga zašto je generiranje leadova, a ovdje ćemo navesti glavne:
Generiranje novih potencijalnih klijenata
Prvi i glavni, Facebook Leads oglasi omogućuju vam da kontaktirate ljude koji su već izrazili interes za vaš proizvod ili uslugu. Kada kliknu na vaš oglas, mogu ispuniti formular s kontakt informacijama, što je sasvim jasan znak da su zainteresirani za ono što nudite.
Veća preciznost kod ciljanja
Facebook ima detaljne informacije o korisnicima, uključujući demografske podatke, interesovanja, aktivnosti i ponašanja. To vam omogućava da ciljate vrlo specifičnu publiku, što vam pomaže da postignete veću uspješnost kampanje.
Jednostavnije prikupljanje potencijalnih klijenata
Generiranjem leadova na Facebooku možete automatski prikupljati kontakt informacije potencijalnih klijenata, što vam štedi vrijeme i trud u ručnom prikupljanju podataka.
Prepoznatljivost brenda
Leads oglasi vam pomažu u stvaranju prepoznatljivosti brenda. Vaši oglasi se pojavljuju u novostima vaše ciljane publike. Ako vaša ponuda ili reklama sadrži nešto intrigantno ili korisno, ljudi će je dijeliti s drugima, što može povećati vidljivost vašeg brenda.
Povoljna cijena
I zadnje ali ništa manje bitno, Facebook Leads oglasi su relativno povoljni u odnosu na tradicionalne marketinške metode, kao što su TV, radio oglasi ili oglašavanje u štampanim medijima. To ih čini privlačnim izborom za male obrte i tvrtke koja imaju ograničen budžet za marketing.
Zašto Leads oglasi dobro funkcioniraju
Jedan od razloga zašto ova vrsta oglasa dobro funkcionira na Facebooku jest i taj što Facebook sam, a sve kako bi olakšao korisniku, automatski ispuni polja koja je korisnik već jednom unio na Facebook poput imena, prezimena, e-mail adrese i slično. Korisniku preostaje samo kliknuti na gumb za slanje i potencijalni klijent je kreiran.
Kad trebamo koristiti generiranje leadova?
Kad želimo više upita za svoj proizvod ili uslugu
Generiranjem leadova na Facebooku pronaći ćete osobe koje su zainteresirane za vaš proizvod i ostavit će vam svoje kontakt podatke kako biste ih povratno kontaktirali.
Kad želimo više pretplatnika na svoj newsletter
Ponudite im prijavu na vaš newsletter kako biste im mogli slati kvalitetan i relevantan sadržaj poput vašeg bloga ili ponude, popuste i slično.
Kad želimo pronaći poslovne partnere
Generiranje leadova možemo koristiti i u B2B marketingu, odnosno kad tražimo nove poslovne partnere.
Preduvjeti za generiranje leadova
- Opća uredba o zaštiti podataka GDPR: Da biste započeli s generiranjem leadova potrebno je unijeti Policu privatnosti u kojoj je objašnjeno na koji način se prikupljaju i obrađuju dobiveni podaci o potencijalnim klijentima. Neophodno je osigurati sigurnost i zaštitu podataka te poštivanje prava korisnika na privatnost u skladu s GDPR-om. Također, preporučuje se da se korisnicima pruži mogućnost da povuku svoj pristanak za korištenje njihovih podataka u bilo kojem trenutku.Ova pravila privatnosti se moraju nalaziti na svakoj web stranici. Ukoliko nemate web stranicu, ni to nije nerješivo. Postoji nekoliko besplatnih platformi na kojima možete urediti svoju Policu privatnosti kako biste mogli nastaviti s prikupljanjem podataka.
- Obrazac: unaprijed pripremljeni obrazac s informacijama koje želite prikupiti. Osim osobnih podataka, moguće je dodati i personalizirana pitanja, ovisno o djelatnosti kojom se bavite.
- Vizual: slikovni i tekstovni dio oglasa u kojem ćete korisniku dati ponudu kojoj neće odoljeti.
Prosječna cijena za prikupljeni lead
Prosječna cijena za prikupljeni lead varira ovisno o djelatnosti, širini publike koja se cilja, regiji i slično. Međutim, postoje studije koje kažu da prosječna cijena leada iznosi negdje između 2 i 10 €. Ukoliko se radi o specifičnom proizvodu koji odgovara uskom broju ljudi, naravno da će i cijena po leadu biti viša.
Osim cijene leada, bitno je imati na umu i prosječnu vrijednost koju dobivamo s tim kupcem – koliko će nam taj kupac donijeti profita.
Uzmimo za primjer da se traže potencijalni klijenti za građevinsku djelatnost. Prosječna vrijednost našeg kupca može iznositi nekoliko stotina eura ukoliko se radi o proizvodima poput vrata, prozora ili krovova. Ako se radi o građenju ili renoviranju nekretnina, taj iznos penje se na tisuće eura.
Sada uzmimo primjer da građevinska tvrtka nudi uslugu postavljanja fasade koja iznosi 10.000 eura. Na ovoj vrijednosti koju će tvrtka dobiti, cijena leada i nije toliko bitna, s obzirom na to da vrijednost višestruko premašuje cijenu za dobivenog klijenta.
Prosječan ROI (engl. Return on Investment) ili povrat uloženog u oglas iznosi od 100 do 500 %, opet ovisno o proizvodu ili djelatnosti kojom se bavite.
Što nakon prikupljenog kontakta potencijalnog kupca
Važno je zapamtiti da je brzina ključna kada se radi o pretvaranju leadova u kupce. Stoga, što prije stupite u kontakt s potencijalnim kupcem, to su veće šanse da ćete ga pretvoriti u stvarnog kupca.
Konkretno, prema studiji Harvard Business Reviewa, tvrtke koje su odgovorile na upit potencijalnog klijenta u roku od jednog sata imale su 7 puta veću šansu da uspješno ostvare kontakt s tim klijentom, nego one koje su odgovorile nakon 2 sata.
Dakle, odgovor na lead treba biti što brži i što precizniji, a preporučuje se odgovoriti unutar jednog sata od primitka upita. Možete poslati e-mail s personaliziranom ponudom dok se za skuplje usluge preporučuje osobno telefonski kontaktirati potencijalnog klijenta kako biste mu mogli dati sve potrebne informacije i odgovoriti na pitanja koja bi mogao imati.
Zaključak
Generiranje leadova može značajno doprinijeti povećanju prodaje u vašem poslovanju, bilo da se bavite građevinom, izradom nakita ili iznajmljivanjem apartmana. Postoje zainteresirani kupci koji žele kupiti ono što nudite. Bitno je samo istupiti i prezentirati svoj proizvod. Jer, ako ljudi ne znaju za vas, kako će onda kupiti?
Ako ne želite odugovlačiti stvari i želite početi s prikupljanjem potencijalnih klijenata već danas, kontaktirajte nas.