Ako imate web stranicu, a niste sigurni što SEO agencija zapravo radi kad kaže da će vas “dignuti na Googleu”, nastavite čitati. Ovo je za vas.
Kad nas netko kontaktira jer mu treba SEO, najčešće prvo pitanje glasi:
“Koliko to traje? Možete li to srediti u par tjedana?”
Odmah iza toga stiže i:
“Pa zar to nije nešto što napravite jednom i gotovo? Ili preskupo je to.
I gle, skroz razumijemo. Ako nikad niste radili s agencijom, SEO zvuči kao nešto što “središ”, malo se nešto prčka po stranici, ubace se neke riječi, možda neki trik… i to je to, Google vas voli.
Ali zapravo, to nije baš tako.
Zato smo se odlučili ovdje objasniti. U ovom članku ćemo vam pokazati:
- što se stvarno događa kad SEO krene,
- kako izgleda suradnja između vas i agencije,
- koliko traje i zašto (spoiler: duže od dva tjedna),
- i što možete očekivati od tog procesa, a što ne.
Ako imate web stranicu i pitate se gdje je ta “prva stranica Googla” za koju svi kažu da je zlata vrijedna, ovo je tekst za vas.
Nećemo vam prodavati bajke. Samo ćemo vam, korak po korak, objasniti kako to zapravo izgleda.
Idemo.
Sadržaj
Što zapravo radimo kad kažemo da radimo SEO
Za početak, istražujemo što ljudi zaista traže. Nema nagađanja možda je to ovo ili ono, nego koristimo alate da vidimo točne izraze i fraze koje vaši potencijalni klijenti upisuju u Google. Jer često se dogodi da ono što vi mislite da ljudi traže, zapravo nitko ne traži.
Onda pogledamo vašu stranicu onako kako je Google vidi. To se zove SEO audit, ali u suštini, to vam je detaljan pregled web stranice. Tražimo tehničke greške, nelogičnosti, spore dijelove, duplikate, sve ono što Googleu može smetati da vas pogura prema gore. Jer nema terapije dok se ne postavi dijagnoza.
Nakon toga kreće pravo “čišćenje”, on-site optimizacija. Uređujemo naslove, meta opise, sređujemo strukturu, povezujemo stranice među sobom, brišemo ono što zbunjuje, da sve bude čisto, jasno i razumljivo i za korisnika i za Google.
Kad to postavimo na noge, idemo dalje, sadržaj. Ne bilo kakav jer on nam neće donijeti ništa. Pišemo tekstove koji odgovaraju na stvarna pitanja vaših korisnika, koji su im korisni i koje Google prepoznaje kao relevantne.
I dok sve to radimo, pratimo ponašanje korisnika na stranici. Tko dolazi, odakle dolazi, koliko ostaje, što klikne, gdje izlazi…
Zašto SEO toliko košta?
Zato što je to ozbiljan posao koji traži puno vremena i znanja.
Ne radi se o tome da mi samo nešto tu “kliknemo” ili ubacimo par riječi pa Google odmah počne voljeti vašu stranicu.
To jednostavno ne ide tako.
Kad radimo SEO, mi prvo moramo dubinski razumjeti vašu branšu, vašu publiku, što ljudi upisuju u Google kad traže to što vi nudite.
I to nije brzo. Za svaku stvar trebaju sati i sati vremena. Uspoređujemo, analiziramo, tražimo najbolje rješenje.
Zatim gledamo što trenutno imate na web stranici. Što valja, što ne valja, što treba poboljšati.
I to radimo uz pomoć posebnih alata koji nisu besplatni i bez kojih ne bismo mogli ništa kvalitetno napraviti.
A kad to sve složimo, kreće pisanje, uređivanje i prilagodba sadržaja.
I nakon toga tek kreće pravi SEO. Pratimo što se događa. Jel’ vas ljudi nalaze? Klikaju? Ostaju na stranici? Ako ne, mijenjamo. Poboljšavamo. I tako svaki mjesec.
Zato usluga nije “jeftina”. I zato smo sve SEO pakete, transparentno stavili na web stranicu da imate orijentir.
Kako to mislite SEO na mjesečnoj bazi?
A onda dolazi sljedeće pitanje: “Zar se to ne napravi jednom? Kakvo sad ‘mjesečno’?”
I svaki put kad to čujemo, znamo da imamo posao s nekim tko još nije imao prilike stvarno razumjeti kako SEO funkcionira. I to je potpuno u redu.
Zato hajde da vam ispričamo što se tu stvarno događa.
SEO nije stvar koju “središ” i zaboraviš. To nije aparat za kavu. Nije ni Wordov dokument koji jednom napišeš i miran si. SEO je puno bliži, recimo, vođenju firme.
Jer, pogledajte ovako…
Kada promijenimo nešto na vašoj web stranici, napišemo bolji tekst, ubacimo pravu ključnu riječ, sredimo strukturu, Google to prvo treba primijetiti. A da bi to primijetio, mora “doći” do vaše stranice, pregledati promjene i odlučiti: “OK, ovo sad izgleda bolje nego prije. Možda zaslužuje bolje mjesto.”
Ali to ne napravi isti dan. Nekad prođe 3 tjedna da vas uopće ponovo pogleda.
I onda, kad vas napokon pokaže ljudima, tek tad gleda kako se oni ponašaju.
Kliknu li na vašu stranicu kad je vide? Ostanu li? Čitaju li? Kliknu li još nešto? Ili odu odmah?
Recimo da vas vidi 100 ljudi, a klikne ih samo 4. To je 4% CTR.
I to je, za Google, poruka: “Možda ovaj rezultat i nije toliko dobar za ovu pretragu.”
I šta se događa? Lagano vas počne spuštati. Bez ikakvog upozorenja.
I sad, zamislite da mi ne reagiramo. Da ne promijenimo naslov, ne testiramo novi opis, ne dodamo bolji sadržaj. Vi padate, bez da ste išta “krivo” napravili. Samo zato što niste pratili i prilagodili.
SEO nije borba “tko ima ljepšu stranicu”, nego tko je uporniji, pametniji i brže reagira.
Zato SEO radimo svaki mjesec.
Jer Google stalno provjerava. Ljudi stalno mijenjaju način pretraživanja. Konkurencija stalno nešto novo objavi.
Možete li vi meni garantirati da ćete nas dovesti na 1. poziciju na Googleu?
Ne.
Ako vam je netko to već obećao, vrijeme je da vam netko otvoreno kaže. Lagao vam je.
Ispričavamo se što smo direktni, ali netko mora reći istinu.
Nitko, ali baš nitko, ne može vam iskreno i odgovorno garantirati prvo mjesto na Googleu.
Ne mi. Ne vaša bivša agencija. Ne “rođakov prijatelj koji zna internet”.
Jer Google ne dijeli pozicije koliko je netko simpatičan.
I ne postoji nikakav gumb koji će vas automatski lansirati na vrh pretraga.
Pozicija na Googleu ovisi o stotinama stvari:
- Koliko je vaša stranica dobra?
- Koliko dugo ste prisutni natržištu?
- Tko vam je konkurencija i koliko oni ulažu?
- Koliko je sadržaj kvalitetan i ažuriran?
- Kakva je vaša tehnička optimizacija?
Dakle, nije realno da netko dođe, pogleda vašu stranicu koje nema nikakav sadržaj i 20 ljudi mjesečnog prometa, i kaže: “Mi ćemo vas dovesti na broj 1.”
Ako vam to netko kaže, zapamtite ovo:
Ili nema pojma što radi, ili vas pokušava uloviti.
Mi to ne radimo.
Nećemo vam garantirati poziciju, ali ćemo vam reći što možemo obećati:
Posjete, upite, narudžbe i konkretnu zaradu.
Ovo je primjer jednog web shopa na kojem radimo i njegovi rezultati u usporedbi s prethodnom godinom kad nisu ulagali u SEO.
Ulagali su 700 € mjesečno dobili povrat ulaganja od 1.262,75%. Mislite da je njih briga za poziciju? 🙂
Svaki uloženi euro donio im je 12,63 eura povrata.
Ok, dogovorili smo se! Što dalje?
Super! Dogovorili smo suradnju i sad vas vjerojatno zanima:
“Što prvo trebam ja napraviti? Što ćete vi? Kako sve počinje?”
Evo, ukratko i jednostavno.
Za početak, trebamo pristup vašoj web stranici.
Ne brinite, nećemo ništa dirati bez dogovora. Samo trebamo moći vidjeti iznutra kako stranica funkcionira i što se sve može poboljšati.
Zatim dolazimo do dva alata koja su nam jako važna:
- Google Analytics – tu pratimo posjete na vašoj stranici: tko dolazi, koliko često, na koje stranice, koliko ostaju…
- Google Search Console – ovo nam pokazuje kako Google “vidi” vašu stranicu: ako postoje greške, loši linkovi ili stranice koje nitko ne pronalazi.
Ako ih već imate, super, samo nam dodijelite pristup.
Ako ih nemate, , mi ćemo ih za vas postaviti.
Stvarno, ne morate znati ništa od toga. Zato nas i imate.
I još jedna važna stvar. Ako imate svog programera ili dizajnera, bilo bi super da nas spojite.
Zašto?
Zato što SEO stručnjak nije osoba koja izrađuje web stranicu, piše kodove ili mijenja dizajn.
Naš posao je da znamo što točno treba promijeniti da bi stranica bolje radila na Googleu, ali te tehničke stvari (tipa izmjene u kodu, layoutu, mobilnoj verziji itd.) treba odraditi netko tko je zadužen za samu izradu i održavanje weba.
Ako vi nemate svog tehničara, imamo ljude koje vam možemo preporučiti.
Kad sve to spojimo i složimo, krećemo s prvom fazom, detaljna analiza.
I kad to imamo crno na bijelo, krećemo s implementacijom.
Kad mogu očekivati prve rezultate?
Iskreno?
To najviše ovisi o tome odakle krećemo.
Ako vaša stranica već ima dobru osnovu, solidan broj posjetitelja, dobar sadržaj i neku poziciju na Googleu, onda stvari mogu krenuti brzo. Ponekad se pomaci vide već u prva 2 mjeseca.
Ali ako krećemo od nule, bez prometa, bez sadržaja, bez ikakve SEO podloge, onda nam, naravno, treba više vremena.
U tom slučaju, prvi pravi rezultati stižu nakon 4 do 6 mjeseci, nekad i duže.
To je normalno. Google vas prvo mora uopće primijetiti, pa onda procijeniti, pa tek onda gurnuti prema vrhu.
Kakva vam je konkurencija? I to igra ulogu. I to veliku.
Ako ste u niši gdje nema puno jakih web stranica, sve će biti puno lakše.
Ali ako radimo SEO optimizaciju za, recimo, kliniku za ugradnju implantata gdje svi ulažu i svi “grizu”, to je onda sasvim druga priča.
Tamo se za svaku poziciju bori i po 10 drugih agencija.
Zato nema jedinstvenog odgovora.
Mi možemo napraviti savršen plan, ali Google mora vidjeti da ste stalno prisutni, da sadržaj vrijedi i da ljudi reagiraju.
Jedno je sigurno:
SEO funkcionira. I rezultati će svakako biti vidljivi.
Ali ne preko noći.
Svaki mjesec vam šaljemo detaljan izvještaj da vidite koliko se stanje mijenja u odnosu na prethodni period
Evo, potrudili smo se detaljno provesti vas kroz proces i objasniti neke stvari koje možda niste znali.
Ako vam ovo zvuči kao nešto što bi vama moglo pomoći, svakako nam se javite.
Za početak, možete zatražiti besplatnu SEO analizu, pa odlučite dalje.