Facebook oglašavanje, kao i samo vođenje društvenih mreža, nezaobilazan je dio digitalne reklame, odnosno internet marketinga. Prema posljednjim istraživanjima, Facebook u Hrvatskoj ima preko 2 miliona korisnika. I ako k tome dodamo da statistika pokazuje da je 79% veća vjerojatnost da ćete prodati svoje usluge ili proizvod pratitelju na Facebooku od onog koji vas ne prati, jasno je i zašto trebamo Facebook oglašavanje. Prije nego pređemo na oglašavanje na Facebooku, da razjasnimo što je to marketing na društvenim mrežama kako bismo bolje razumjeli što su to Facebook oglasi i zašto su iznimno važni.
Sadržaj
Marketing na društvenim mrežama – Facebook oglašavanje
Postoji cijeli niz društvenih mreža na kojima se možete oglašavati. Mi ćemo se ovdje baviti najvećem od njih, Facebookom. Bilo da se bavite proizvodnjom, prodajom, raznim uslužnim djelatnostima, iznajmljujete apartmane, prodajete nekretnine, automobile…slobodno nastavi niz, trebali biste imati Facebook stranicu.
Facebook stranica je dio takozvanog besplatnog oglašavanja na Facebooku i možete je otvoriti bez ikakvog troška na ovom linku. Potrebno je odabrati ime stranice, postaviti svoj logo i naslovnu fotografiju. Nakon što se popunili podatke o vašoj službenoj web stranici, djelatnosti kojom se bavite, načinu kontakta, spremni ste za objavljivanje sadržaja. Vođenje društvenih mreža može značajno doprinijeti povećanju zarade i prepoznatljivosti vaše tvrtke.
Objave na Facebooku
Sadržaj koji ćete objavljivati treba biti u skladu s vašim brendom. Kakav će biti ton vaših objava, vizuali koje ćete objavljivati, učestalost vaših objava, ciljevi koje želite postići s objavama…sve je to dio strategije na društvenim mrežama koju biste trebali napraviti. I mjeriti. Uvijek mjeriti povratne informacije. Tako ćete znati što trebate a što ne objavljivati. I kada. Da, i vrijeme objava je važno.
Tu i tamo objaviti nešto, bez ikakvog plana, neće polučiti nikakav uspjeh. Marketing društvenih mreža je isto kao i svaki drugi posao, zahtjeva ozbiljan pristup, ako ne želite koristiti društvene mreže samo da bi ih koristili nego i profitirati od toga.
5 savjeta za marketing na društvenim mrežama
- izraditi strategiju nastupa na društvenim mrežama
- upoznati svoju publiku
- objavljivati koristan i relevantan sadržaj
- komunicirati sa svojom publikom
- mjeriti rezultate
A sad slijedi loša vijest.
Samo oko 2-6 % vaših pratitelja zaista i vidi ono što objavljujete. Dakle, ako imate 1.000 pratitelja, broj onih koji će vidjeti vašu objavu je 20-60. Sadržaj koji nije plaćen nazivamo organski sadržaj. Zadnjih se godina doseg organskih objava značajno smanjio. Zato je Facebook oglašavanje važan dio digitalnog marketinga.
Facebook oglasi – Facebook Ads
Što je Facebook oglas?
Facebook oglašavanje, odnosno Facebook oglas je plaćeni oglas koji se ciljano prikazuje korisnicima na osnovu spola, godina, geografske lokacije, interesa i slično. Facebook algoritam zna kome treba prikazati vaše oglase na osnovu korisnikovog ponašanja na platformi što znači da će oglas većinom vidjeti ljudi koji su prethodno iskazali zanimanje za slične proizvode ili usluge, čime se postiže veća učinkovitost oglasa i povrat same investicije u oglas.
Što trebam za Facebook oglašavanje?
Osim što vam je potreban račun za oglašavanje koji dobijete s Facebook stranicom, trebali biste instalirati Facebook pixel. To je jedan kod koji se instalira na vašu web stranicu kako biste mogli mjeriti preglede stranica, pretraživanja na stranici, proizvode koji su dodani u košaricu i slično. Iako instalacija pixela nije obvezna ako želite kreirati oglas na Facebooku, toplo se preporučuje ako želite ispravno mjeriti podatke o učinkovitosti kampanje.
Vizuali za oglas
Osim teksta koji ćete upotrijebiti u oglasu, potrebno je dodati i kvalitetan vizual. Bilo da se radi o videozapis oglasu, jednoj fotografiji ili više njih, potrebno je obratiti pažnju na dimenzije fotografija i vizuala. Nema ništa više odbijajuće od oglasa na kojem se ne vidi pola teksta ili pola fotografije. Idealan alat za to je Canva. Canva je najpoznatiji alat za korištenje ako vodite društvene mreže. I vrlo jednostavan. Postoji cijeli niz predložaka koje možete lako preraditi. I ono za nas najbitnije, Canva ima vodič za veličinu, ovisno o tome za koju mrežu kreirate.
Facebook oglašavanje – vrste kampanja
Kad odlučite kreirati oglas, Facebook će vam ponuditi da odaberete vrstu oglasa. Ovisno o tome što je cilj kampanje, možete birati sljedeće:
Svjesnost (Awareness)
Ovu vrstu oglasa koristimo kada želimo povećati svjesnost o brendu, o lokaciji tvrtke i slično. Ako odaberete ovu opciju, vaš će se oglas prikazivati ljudima za koje je vjerojatnije da će ga zapamtiti.
Promet (Traffic)
Kampanja koja se koristi kad želimo poslati korisnike na određenu odredišnu stranicu poput vaše web stranice ili u messenger/Whatsapp kako bi nam poslali poruku. Također koristimo za povećanje broja poziva.
Angažman (Engagement)
Koristimo kada želimo više angažmana na objavi poput više pregleda videozapisa, više poruka ili poziva, promociju Facebook stranice kako bismo prikupili više pratitelja, promociju eventa i slično. U ovoj vrsti oglasa, prvi put imamo mogućnost ostvariti i konverziju.
Što je konverzija?
Konverzija je postignut cilj koji je zadan u oglasu. Recimo da iznajmljujete apartmane. Zadani cilj je, naprimjer, bukiranje termina. Ako posjetitelj bukira termin, konverzija je postignuta.
Potencijalni klijenti (Leads)
Facebook Leads oglasima prikupljate podatke o potencijalnim klijentima. Preko obrasca možete prikupiti podatke poput imena i prezimena, e-mail adrese, broja telefona i slično. Ova vrsta oglasa odlična je i za ostvarivanje konverzija, više poruka u messengeru i slično.
Promocija aplikacije (App promotion)
Ako želite promovirati novu aplikaciju, ovo je oglas za vas.
Prodaja (Sales)
Ovim oglasom, prodaja na Facebooku, ciljaju se korisnici za koje je vjerojatno da bi kupili vaš proizvod ili uslugu. Možemo odabrati gdje želimo poslati korisnike i što nam je cilj kako bismo postigli konverzije. To može biti vaša web stranica, messenger, pozivi ili prodaja putem kataloga.
Promovirana objava na Facebooku
Postoji i opcija promoviranja već objavljenog sadržaja. Recimo da ste objavili kvalitetan sadržaj kojeg želite prikazati čim većem broju ljudi. U tom slučaju možete koristiti promoviranje objave.
Razlika između promovirane objave i oglasa na Facebooku ovisi o vašim ciljevima
Ukoliko je vaš cilj kreirati svjesnost o vašem proizvodu ili usluzi, tad birate promoviranu objavu. Ako želite konkretnije rezultate, ostvarivanje konverzija, prodaju i slično, Facebook oglasi su vaš izbor.
Mjerenje učinkovitosti Facebook oglašavanja
Nakon što je oglas kreiran i odobren, nakon nekog vremena, potrebno je analizirati rezultate oglasa. U Ad manageru možete vidjeti sve podatke koji su vam potrebni. Klikom na odabranu kampanju imate mogućnost vidjeti učinkovitost vaše kampanje, broj dosegnutih računa, broj klikova, leadova, cijena po kliku, leadu, konverziji i svu ostalu metriku kako biste znali što treba popraviti za što bolji rezultat oglasa.
Plaćeno Facebook oglašavanje učinkovito je sredstvo za povećanje prodaje proizvoda i usluga zahvaljujući Facebook algoritmu koji radi za nas i dozvoljava nam da direktno ciljamo korisnike koje bi mogao zanimati naš proizvod, što je predivno. 3,7 miliona tvrtki aktivno koristi Facebook oglase. Ne čekajte da vas konkurencija pregazi. Ako vam Facebook oglašavanje zvuči kao komplicirana stvar, javite nam se.